Mănăstirea Sfânta Treime

În cadrul Campaniei Redescoperă Moldova.Cahul – am avut ocazia să vizitez unul din cele mai pitorești locuri din Sudul Moldovei. Este vorba despre Mănăstirea Sfânta Treime, amplasată în apropierea Cahulului.

Chiar nu cred că în partea de sud a țării este un loc mai pitoresc decât acesta. O mănăstire mica, într-un loc binecuvântat de Dumnezeu. Înconjurată de dealuri frumoase din toate părțile – părea un colț al raiului pe pământ…

După ce am mers pe o porțiune din drumul pe care a călătorit cândva și Ștefan cel Mare, am aflat în calea noastră un lac, în centrul căruia era o insulă. Alături se putea observa o biserică, pe jumate construită sub pământ și un havuz (în curs de construire).

ImagineAm fost întâmpinați acolo de niște oameni foarte primitori, care ne-au oferit toată bunătatea sufletului lor, dar și de un cățel care s-a dovedit a fi destul de obraznic. Părintele Nicoliță ne-a invitat în biserica de iarnă (în curs de construire) și ne-a spus că aceasta a fost planificată astfel (pe jumătate în pământ) pentru a păstra căldura iarna și temperatura scăzută vara. Mănăstirea este una foarte nouă, deoarece a început să fie construită abia acum 6 ani. Cu toate astea, deja se văd unele rezultate a muncii depuse de preoți, alături de populația de prin apropiere, care are mari speranțe privitor la acest lăcaș sfânt. Printre oamenii care susțin mănăstirea se numără și doamna Dora, care are grijă de florile din curtea bisericii (în jur de 50 de specii).

ImagineUrmătorul pas în construcția bisericii este de a picta pereții interiori, după care urmează a fi construită o biserică de vară pe insula din mijlocul lacului, iar în cele din urmă să fie construită și o biserică mare în vârful dealului.Imagine

Preotul Nicoliță ne-a povestit câte ceva din viața s-a personală:

Am fost născut în satul Anadol, Reni, și am fost motivat să fac teologie  datorită visului din copilărie de a construi o mănstire în apropierea satului. Am fost preot în satul natal, însă am fost învinuit de spionaj și mi s-a interzis să stau în țară pe o perioadă de 5 ani. Decizia a fost atacată la CEDO și m-i s-a dat câștig de cauză, alături de alte 3 procese. Am fost îndrumat de Dumnezeu spre acest loc și m-am lăsta dus de calea îndrumată de El. Sper ca această mănăstire să fie terminată de voi deja, eu nu cred că voi ajunge să mai văd acest lăcaș terminat.

Chiar am rămas șocat de câtă bunătate de suflet dau dovadă unii oameni și cît de fericiți sânt ei, împlinindu-și sufletul prin îndeplinirea unor visuri din copilărie.

Acest moment chiar m-a remarcat prin fatul că mi-am dat seama că fericirea oamenilor simpli nu constă în câștigul unor sume enorme de bani, ci în dorința de a face cât mai multe lucruri bune pentru cei din jur. Am înțeles atunci că chiar poți fi fericit fără bani.

Lasă un răspuns

