De ce să nu-l votezi pe Urechean

Să fiu clar de la început. Urechean nu e cea mai bună alegere PLDM pentru funcția de primar general. Eu aș fi ales Vadim Pistrinciuc sau Maia Sandu. Dar așa a fost să fie.

1. Urechean a devenit primar de Chișinău, încă în 1994. Eu pe atunci.. încă nu existam. Dar anume despre acea perioadă s-a vorbit în mare parte. Poate unora le era interesant cum a făcut el ordine atunci, avînd poliția în subordinea sa. Mie nu. Pe mine mă interesează mai mult cum ar acționa el în momentul de față.

2. Se consideră „gentleman” pentru că nu s-a lăsat cumpărat niciodată. (chiar dacă i s-au propus 10 mln euro pentru vot). Zice că nici acum nu este cumpărat de nimeni și că: „Dacă voi considerați că eu pot fi cumpărat, atunci voi nu știți cine e Urechean”. În același timp a zis că nu are nici o relație cu Filat, lucru de care mă îndoiesc foarte mult.

3. Într-adevăr ține la Chișinău (am văzut asta) și îi pare foarte rău că o bună parte din terenurile parcurilor sunt dăruite de actualul primar pentru construcția blocurilor locative. Zicea chiar și de parcul Valea Morilor, unde clădirile ajung aproape de lac (blocurile nou construie de la MoldExpo), Valea Trandafirilor, (care zice că deja nu mai este parc) și o lungă listă de terenuri care sunt vîndute cu „copeici”, dar care ar trebui utilizate altfel. (totul a demonstrat cu documente)

4. Cel mai puternic argument, de ce să nu-l votez (pentru mine). A fost președintele asociației de șah și imediat îmi amintesc că el tot offline-ul a vorbit de parcă deja era votat primar. Mi se pare mie că aici se așteaptă o rocadă sau niște mișcări strategice precedate de careva înțelegeri neformale. Îmi vine în cap și scenariul în care comuniștii, democrații sau chiar și Nantoi, s-ar retrage din cursă în favoarea lui Urechean. Dar oricum nu-i ajung voturi pentru a ajunge în turul doi. Nu știu de unde atîta încredere și asta mă pune pe gînduri cel mai mult. Ceva nu e curat la mijloc.

5. Da, el știe de ce are nevoie Chișinăul (credeți-mă). Da, el știe cum să realizeze aceste lucruri (are experiența). Și da, el e omul care a spus că Chișinăul nu are nevoie de un primar politic (el nefiind membru al vre-unui partid). Cu asta sunt total de acord. Și da, el e unica persoană înaintată de un partid pro-european, care ar putea avea suportul populației vorbitoare de rusă.

Multe lucruri s-au spus care demonstrează că el totuși e cea mai bună candidatură, dar ceva mă face să am rezerve în privința candidaturii sale. Pînă la alegeri mai este timp. Vedem cum se schimbă situația.
Info despre gentleman găsiți aici: http://urechean.md/
Și aici un link foarte interesant: http://bit.ly/1FvCSvo

P.S. În Durlești o să votez Crudu Diana. În municipiu, mă mai gîndesc.

Lasă un răspuns

